4. VÝMĚNA SPOJKOVÉ LAMELY
V této 4.části se podíváme na lamelu spojky a závady s ní spojené.
Při správném nastavení vůle
spojkového ložiska od přítlačného talíře nám spojka vydrží hodně dlouho. Hlavně
záleží na mezičlánku - volant a pedály. A také na nastavení mrtvého chodu pedálu
spojky
.
Ti co drží spojku zbytečně dlouho, například na semaforech, budou muset zřejmě měnit vypínací ložisko spojky. Přesto však musíme říct, že vydrží dost a není nutné je pokaždé měnit za nové.
Pokud není volné, postačí
ho propláchnout technickým benzinem, profouknout vzduchem a namazat novým
mazacím tukem
.
Když už spojka začala při
akceleraci prokluzovat, bude jistě spojková lamela sjetá až na nýty
.
Pokud se utrhne jeden ze tří pásků opěrné příruby ložiska bude obtížnější
řazení. Stejné příznaky nastanu na vadném přítlačném štítu spojky. Nedá se lehce
zařadit jednička ani zpátečka, přítlačný talíř unáší lamelu. Je nutné vyměnit ho
za nový, stejně jako popraskaný nebo sjetý setrvačník
.
Spojkovou lamelu je vhodné vždy dát novou .
Před montáží zkontrolujeme
rovněž vypínací vidlici spojky, zda není ohnutá nebo prasklá
.
Nakonec nastavíme vůle mezi
maticí a vidlicí spojky, 4 až 6 mm, a nasadíme vratnou pružinu
.