4. VÝMĚNA SPOJKOVÉ LAMELY

 

V této 4.části se podíváme na lamelu spojky a závady s ní spojené.

Při správném nastavení vůle spojkového ložiska od přítlačného talíře nám spojka vydrží hodně dlouho. Hlavně záleží na mezičlánku - volant a pedály. A také na nastavení mrtvého chodu pedálu spojky .

Ti co drží spojku zbytečně dlouho, například na semaforech, budou muset zřejmě měnit vypínací ložisko spojky. Přesto však musíme říct, že vydrží dost a není nutné je pokaždé měnit za nové.

Pokud není volné, postačí ho propláchnout technickým benzinem, profouknout vzduchem a namazat novým mazacím tukem .

Když už spojka začala při akceleraci prokluzovat, bude jistě spojková lamela sjetá až na nýty . Pokud se utrhne jeden ze tří pásků opěrné příruby ložiska bude obtížnější řazení. Stejné příznaky nastanu na vadném přítlačném štítu spojky. Nedá se lehce zařadit jednička ani zpátečka, přítlačný talíř unáší lamelu. Je nutné vyměnit ho za nový, stejně jako popraskaný nebo sjetý setrvačník . Spojkovou lamelu je vhodné vždy dát novou .

Před montáží zkontrolujeme rovněž vypínací vidlici spojky, zda není ohnutá nebo prasklá .  

Nakonec nastavíme vůle mezi maticí a vidlicí spojky,  4 až 6 mm, a nasadíme vratnou pružinu