Nevím jak odpovědět na otázku tak posílám takhle. Jestli Vás to zajímá:
 
Ptal se někdo, proč mu najednou nejede Niva 1,7i. Údajně nic nenašli na řídící jednotce. Měl jsem úplně stejný problém, nikdo nic nemohl najít až u soukromníka sice oficiální Lada servis, ale malej a dobrej, přišli na závadu. Celá řídící jednotka je uzeměná a došlo tam k nekontaktu a zárověň k závadě na čidlu teploty motoru a tak si auto myslelo, že je motor furt studený a cpalo tam benzín pod tlakem. Vůbec to nejelo a žralo. Celou řídící jedotku uzemnili a vše je OK. Trvalo to ale rok.
 
Zápach benzínu je opravdu způsobený prasklou nádobkou odvětrání nádrže v boku auta. Je to častá závada a způsobuje jí moc krátká hadička od nádrže. Ale doporučuji ji VYMĚNIT NE ZRUŠIT!!!. Velmi nebezpečné. Cena je docela vysoká, ale vyplatí se to.
 
Michal Nezbeda

 

Dobrého dne všem. Možná můj příspěvek bude někomu vadit, protože není moc technický, ale potřebuji si ulevit.

Zhruba před třemi týdny jsem si objednal Nivku, chtěl jsem přidat rámy a závěs. Vzhledem k tomu, že auto stálo na prodejně předpokládal jsem, i když byl termín dodání prodejcem stanoven za 17 dní, že do týdne odjedu. Po týdnu jsem volal, zda není s doplňky nějaký problém, byl jsem ujištěn, že ne, ale že je ještě nedovezli, neboť pojedou pro nové auto a doplňky přivezou s ním. Volám za další týden. Prodejce mne ujistil, že je vše v pořádku a stanovil termín předání na dnešek. Uplynou dva dny, volá prodejce - máme veliký problém, vzhledem k sněhové kalamitě nám autodoprava nedovezla požadované doplňky.  A auto bude příští týden v pondělí možná v úterý.

Přijal jsem to ze zaťatýma zubama a klidem Angličana. Pak se mi to ale rozleželo. Zavolal jsem majiteli, deset minut něco blekotal, lhal jak červenej mravenec, a omlouval se, nechal jsem ho vykecat (o obchodu neví zbla nic, zákazníkovi se do řeči neskáče) a udělal závěr - něco ve smyslu, že je to jejich problém, že na to měli času dost a že pokud auto nebude připravené zítra, podle objednávky, tak ať si ho nechá. Nejde už ani o termín dodání, i když nemá cenu povídat jak jsem natěšenej, ale co servis v budoucnu? Měl jsem představu, že u nich koupím a budu tam jezdit na servis. Trochu se bojím, že přivezu auto na opravu a místo dvou dní tam bude stát měsíc.

Z toho co jsem napsal je vidět, že já jako zákazník chci víc koupit než prodejce prodat. Nemělo by to být náhodou na opak? Lidičky kde to jsme? Co se to u nás děje? Vždyť každej Vietnamec se může přetrhnout, aby prodal zboží za pár desítek korun?

Ještě jednou se omlouvám, že sem píšu takovéto netechnické věci i když o NIVĚ to je. Jsem zvědavej jestli zítra pojedu k dalšímu obchodnímu zástupci shánět novou NIVU.

S přáním hezkého dne Martin.

 

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem ohledně závady na 1,7 i,se kterou si nevědí rady ani v odborném servisu.Závada se projevuje na motoru a to tak,že při přidání plynu motor nereaguje,spíš se zdá,jako by zpomaloval.Nemá dostatečný výkon a v místech,kde jsem jel dříve se zařazenou čtyřkou(s karburátorovým typem),jedu teď na dvojku.Zdá se mi,že při přidání plynu přidám jen vzduch.Motor má najeto 19 tis.km,komprese je vynikající,katalyzátor jako nový.Na řídící jednotce v servisu nic neobjevili-údajně nenačetli žádnou závadu.

V této souvislosti jsem objevil,že v nádrži se dělá podtlak-při otevření proudí vzduch dovnitř(zasyčí).Bylo mi řečeno,že to více či méně dělají všechny.Pravdou je,že i při povolení víčka,se výkon nemění.

Děkuji za pomoc

Jiří Tauer

Železná Ruda

 

Radovan Hrádek

ahoj.

kupoval som v 99, 1.7 jednobod. GM a musel som ho doslova dorobiť na kolene. Šlape doteraz jak hodinky len to dalo 2 roky lietania po servisoch. Začalo to prevodovkou, 2x odišla 5ka a 1x 4ka, tak som tam dal črevá zo starej žigulky od 1-4 a je to ok. Po 15kkm som zistil že rusáci šetrili a nedali palivový filter.Zistil som to jednoducho, odišiel spetný ventil na vstrekovaní.  Po roku a pol odišiel predný diferenciál - nebol tam olej, neviem či vytiekol ale okolo vypúšťacieho šróbu bola nejaká vazelina a trochu čierneho bordelu, inak nič zuby boli totálne oholené. Čapy a brzdové doštičky mením každý rok. Kasňa má miestami diery ale spodek je zdravý, hneď jak som ju kúpil dostala 2 vrstvy smolového náteru. Keby som vedel že to pomáha strieknem celú :-)

 

 

David Čížek [david.cizek@mybox.cz]

Dobrý den,vlastním Ladu Nivu,a chtěl jsem se zeptat,jestli nevíte,proč má Lada Niva 21214i s jednobodovým vstřikováním udávaný menší výkon a kroutící moment než Lada 21073i se stejným motorem?Přikládám porovnání v příloze.Děkuji za odpověd´.David ČížekMotor 21073i 21213i

Vstřikování jednobodové jednobodové

Objem 1690cm3 1690cm3

Vrtání/Zdvih 82*80mm 82*80mm

Kompresní poměr 9,3:1 9,3:1

Výkon 62kW/5400ot. 59kW/5400ot.

Kroutící moment 137Nm/3200ot. 133Nm/3200ot.

Uvedený výkon motoru je výkon na kolech a Niva je 4x4. 

 

pan Kovář:

1). Uvnitř mojí  Lady strašně smrdí benzín. A to ne takovým stylem jako smrdí normálně, ale opravdu fest, koukal jsem kolem nádrže, všechno těsní, nikde nic nemokvá.

 Již jsem objevil příčinu zápachu benzínu v Nivě. V pravé kapse za spolujezdcem ( pod čalouněním) je umístěna soustava ventilů s nádobou na zachytávání par benzínu. Toto zařízení

je zde kvůli převrácení vozidla a následnému úniku benzínu z nádrže. V mém případě se uvolnila trubička z plastové nádobky, volně visela v prostoru. Když byla zima, zápach nebyl, v teple se nedalo vydržet ve vozidle. Tuto soustavu ventilků jsem odstranil, odvzdušňovací hadičky spojil a vyvedl do odvětrání nad víčkem nádrže, a tu silnější hadici vedoucí dopředu k motoru jsem zaslepil.

2.) Při ostrém přidání jde z výfuku černavý kouř. Mohou to být jen špatné svíčky, nebo katalyzátor na pravdě boží?

Svíčky by toto mohli dělat, ale po konzultaci s technikem klubu, to katalyzátor být nemůže. Černý kouř je normální.

3.) Při jízdě na volnoběh mám pořád otáčky 1500, teprve až úplně zastavím klesnou pod 1000.Dá se to nějak ošetřit?

Tento problém,  nebo respektive výhoda je u motorů 1,7 i normální ( konzultováno s technikem CS Autolada panem Čejchanem) je to déno nastavením řídící jednotky a otáčkami převodů. Také to má vliv na řazení z neutrálu.

 4.)    Zdravim vas. Mam problem z prisrojovkou. Pocas jazdy mi vypadli: merač  teploty vody a stavu paliva, otackomer, kontrolka dobyjania, zaradenia uzavierky dif. a rucnej brzdy. Vsetko ostatne funguje. Poistky su v poriadku. Co s tym ? V servise mi nevedia pomoct.

Může to být uzemnění příslušné přístrojové desce? Několikrát jsem se setkal s názory, že je to u Nivy dost obvyklá porucha. Petr